top of page
  • Writer's pictureEDraWings38

"Картина от мнозина" и "Рицар на четката" 2018


Проект "Картина от мнозина"


В началото на 2018 г. ме поканиха да участвам със своя творба в проекта "Картина от мнозина". Той обединява талантите на безброй художници - професионалисти и любители, от страната и чужбина. Всеки изпраща 4 платна с размери 20/20 см., като може да са изобразени 4 отделни картини или пък една, която обхваща и четирите платна. Идеята е да се получи една огромна мозайка от картини с различни стилове, техники и сюжети - "Картина от мнозина".


Нямах никакъв опит с нещо подобно, но пък и нямаше какво да губя :) Така че реших да участвам и започнах да си обмислям идеи (обикновено искам да има някаква идея в това, което рисувам:)) Тръгнах от самата концепция на проекта - да обедини творбите на най-различни хора в цялостна картина. Реших и моите 4 платна да са самостоятелни части на една картина, така както всичко във Вселената е отделна частица от Общото. Оттам дойде и заглавието "Единство" - единството на човек с природата и Вселената, единството на тяло и душа, ден и нощ, земя и небе, "горе" и "долу"... И всичко е едно, всичко е част от общата картина ;)

Това беше и може би третият ми опит с акрилни бои - надявам се, че се справих :)


Етапи

И в завършен вид

Награда "Рицар на четката" 2018


Изпратих картината си, а през лятото започна и гласуването за "Рицар на четката". Всеки участник в "Картина от мнозина" се включва и в номинациите за тази награда. Чрез SMS гласуване се избира само "Рицар на четката на публиката", а изборът в останалите категории се прави от жури. Обявени бяха и датата и мястото на церемонията - 1 декември в НДК, Мраморно фоайе. Може би нямаше да отида (защото не се надявах, че имам някакъв шанс :)), ако няколко дни по-рано не ми бяха звъннали организаторите. Искаха да са сигурни, че ще отида, защото имало "запитване" за картината ми. Потвърдих... и така и не заподозрях нищо :)


Така че когато на самата церемония чух името на картината си, а после и своето, бях напълно изненадана! Само тайничко си бях представяла нещо такова и докато си взимах наградата, всичко ми беше като в сън :) Искрено благодаря на писателя Вълко Мишев, който като член на журито избра моята картина сред около 850 други! Заедно със статуетката той ми връчи и своята книга "Пратеникът от Леванта" с много мило посвещение, написано ми от него :) Дадена ми от човек, който наистина е оценил картината ми и ме е разбрал, тази награда е още по-ценна за мен. 💜

Много благодаря и на организаторите от арт център "Орхидея" - Кунка Бакалова и Момчил Николов, както и на целия им екип! Щастлива съм, че бях част от това, беше ми много вълнуващо и освен всичко, ми вдъхна малко самочувствие, от каквото определено имам нужда :)


Снимки от награждаването


–––––––––––––––––––––––––––

47 views0 comments
bottom of page